Ronilački kompresor

Vazduh pretstavlja najbitniju komponentu za jednog ronioca. Većina rekreativnih ronilaca čak nije zainteresovana kako se njihove boce za ronjenje pune sve dok ih imaju pre ronjenja. Iako je to sve normalno za rekreativnog ronioca koji iznajmljuje opremu, profesionalcima i ronilačkim radnjama kompresori za ronjenje su najvažniji delovi opreme bez kojih se ne moze funkcionisati. Stoga se danas mnogi ozbiljni ronioci odlučuju da imaju svoj mali i prenosivi ronilački kompresor. Dakle, čemu služe ronilački kompresori? Ronilački kompresori služe za sabijanje vazduha za potrebe ronjenja.

Zamislite da ste u mogućnosti da napunite svoju bocu za ronjenje kad god poželite, da ne morate da čekate u redu u ronilačkim centrima i plaćate korišćenje njihove opreme, jednostavno da možete roniti kad god i gde god poželite. Zvuči lepo, zar ne?

Dok kompresori za ronjenje nude siguran komfor, oni nisu samo jednokratna investicija. Ovaj deo opreme je skup i tekući troškovi samo da bi održali sistem kako bi ispravno funkcionisao, mogu da budu veoma visoki. Ali ako ste ipak odlučni da istražite tržište za dobrim, možete početi sa razumevanjem njihovih razlika, kako funkcionišu, i kako možete izabrati onaj pravi za svoje potrebe.

Ronilački kompresori mogu biti:

  • sa elektromotorom ili sus motorom
  • klipni (nisu pogodni za pravljenje mešavina za ronjenje jer se podmazuju uljem)
  • membranski (bez primesa ulja, podmazuju se mešavinom vode i glicerina, pogodni za pravljenje mešavina)
  • mehaničke pumpe

Ronilački kompresori se dele na:

  • niskopritisne (do 15 ba)
  • visokopritisne (1000 ba)
  • mobilne
  • stacionarne
  • jednocilindrične
  • višecilindrične
  • jednostepene
  • višestepene

Kako zapravo radi ronilački kompresor?

Usisni mehanički filter zadržava mehaničke nečistoće (delove lišća i sl.) i putem cevi dovodi vazduh do papirnog filtera koji odvaja fine mehaničke nečistoće (prašinu).  Odatle vazduh ide u I stepen koji ima usisni i potisni ventil, tu sabija vazduh koji se dodatno zagreje za 15 oC i preko sigurnosnog ventila se šalje u II stepen.

U II stepenu se pritisak diže na 17 ba,  i cevima ide do ocedjivača na kome se nalazi sigurnosni ventil koji ne dozvoljava vraćanje vazduha unazad, i u kome se nalaze rotaciona elisa i sinter filter.

III stepen dize pritisak na 57 bara i vodi vazduh preko drugog ocedjivača, sigurnosnog ventila i sinter filtera u IV stepen koji sabija vazduh na 225 bara.

IV stepen se prisilno podmazuje (malom boš pumpom koja radi na 60 ba) i vazduh dovodi do trećeg ocedjivača na kome je ventil sigurnosti plombiran (servisira ga samo ovlašćeni serviser). Odatle vodi vazduh do četvrtog ocedjivača sa aktivnim ugljem, koji vezuje CO2, i mirise unete sa spoljnjim vazduhom, i kroz prekopritisni ventil putem punoca ga isporučujemo u ronilačku bocu.

U zadnjem ocedjivaču postoji filter koji ima rešetkicu na koju ide filc a iznad filca aktivni ugalj. Filter se menja nakon odredjenog broja sati rada kompresora.

Za kraj…

Ako ste spremni da preuzmete troškove i odgovornost, odvojite malo vremena za istraživanje različitih modela i proizvodjača. Obratite se proizvodjaču direktno ili ovlašćenom prodavcu o održavanju, troškovima rezervnih delova, kompletima za obnovu i drugim sličnim informacijama, kako biste imali približniju sliku pre kupovine

Komentara (0)
Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *